Misschien roept de koopvaardij bij jou nog een stuk romantiek of avontuur op.

Niets is echter zo realistisch als de verantwoordelijke functies aan boord van een schip.

De officieren moeten blijk geven en doordrongen zijn van verantwoordelijkheidszin.

Hun verantwoordelijkheid over de waarde van de lading, over de waarde van het schip en over de veiligheid van de bemanningsleden drukt zich uit in ettelijke miljoenen euro 

Dat het een toffe, avontuurlijke job betreft die zowel toegankelijk is voor jongens als meisjes is vanzelfsprekend.

  • tewerkstelling is verzekerd vermits het wereldwijd tekort aan goed opgeleide officieren nog steeds toeneemt

  • korte reizen : 3 tot 4 maanden aan boord of korter afhankelijk van het schip. Soms kan je zelfs je partner meenemen.

  • vakantie : 4,5 tot 5 maanden per jaar en voor de meeste stafofficieren zelfs 6

  • carrière : aspirant officier dek/machine 22 jaar 3e stuurman/4e werktuigkundige 23 jaar 2e stuurman/3e werktuigkundige 26/25 jaar 1e stuurman/2e werktuigkundige 29/27 jaar (staf) kapitein/hoofdwerktuigkundige 33/30 (staf)

  • talen : Nederlands én Engels omdat je in een multiculturele omgeving werkt

  • loon : in zo'n job verdien je uiteraard meer dan elders terwijl je sociale zekerheid en pensioen in België verzekerd zijn.

Bezoek zeker ook de website www.marisec.org/careers/index.htm, die je de mogelijkheid biedt via 'virtual tour' een schip van dichterbij te bekijken.